lørdag 19. september 2009

Kontstrikk


For ganske lenge siden hadde Familien et sjal strikka i kontstrikk. Syns det så morsomt ut, kjøpte garnet og lærte meg det. Ikke så vanskelig, så jeg lånte ut mønsteret til andre som og ville lære det. I vinter sto det ei strikking av panneband og pulsvanter, og det ville medlemmene i husflidlaget lære. Jeg kunne ikke strikke kontstrikk rundt, bare fram og tilbake, så jeg måtte lære meg det. Kjøpte garnet etter oppskrifta og satte igang. Noen forsøkte seg på å strikke med bare en farge, og det er vanskelig når du skal lære dette, fordi da ser du ikke så lett forskjell på omgangene. Bruk i allefall to farger. På denne strikkinga skulle vi ikke snu og strikke vrangt tilbake, men strikke rett "bakover". Men vi klarte å lære det og. Tror ikke det var så mange som strikka ferdig pulsvantene. Dette er da en gevinst til husflidlagets utlodning.

1 kommentar: