lørdag 9. april 2011

Flere småting



Innimellom teppesying gjør jeg endel småarbeider. Det blir noe strikking som lester til lugger, knestrømper som skal være til utlodning (vi skal ha tre lotteri i år i husflidslaget), lester til det samme, småsying som toalettveske, små bokser til diverse, også har jeg prøvd meg på å sy en mappe i plast, men det blei ikke særlig vellykka. Men jeg må prøve meg flere ganger, for jeg har kjøpt mønsteret til strikkemappe fra Bente Malm, og der er lommene i plast, og den skal jeg lage når motet blir større. Akkurat nå syr jeg blokker fra Familien som har lappesømkurs. Tenkte å samle disse og gi dem til Maya, men må prøvesy dem først for å se om en frøken på tolv år kan forstå dette. Hun må nok ha en del veiledning for å komme i gang med dette.
Synd det ikke er bøker/blad for barn om dette emnet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar