fredag 24. mai 2013

Og så

tilbake til Nittedal (se forrige innlegg om tid).  Der var det da fotballkamp for begge frøkener mens jeg var der, og den yngste hadde hjemmekamp.  Før vi dro på kampen lurte jeg på hva de forventa seg av resultat, og den yngste sa det var jo moro hvis de vant da.  Men verden gikk ikke under hvis de tapte, og på mitt spørsmål om hva hvis verden gikk under, ja da må vi jo spille for livet!  Og jeg fortsetter å spørre: hvorfor det?  Jo, hvis verden går under, må vi jo spille for livet!
Etter kampen spør jeg hvordan gikk det?  Jeg vet ikke helt, tror kanskje vi tapte.  Da tapte de så det sang, men pytt, pytt, hvem bryr seg?  Da var det abdre toner på den eldste, som også kom fra en tapt kamp, og var så sinna på dem j.... dommeren, som var en de bare tok fra pølsebua fordi dommeren ikke dukka opp!
Men moro er det å sparke fotball (og skinnelegger).



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar