søndag 31. januar 2010

Siste dag i januar

Så er januar til ende. Ikke mye snø; den har kommet i to omganger, og forsvunnet fra første omgang. Vi blei lovet uvær, Ask skulle komme på besøk. Men vi bor i le av Lofoten, så der blei vi snytt. Det gjør seg med litt uvær i blandt, får skifta ut lufta over fiskerlandsbyen bl.a.
Men det vi til gjengjeld fikk, er østavind. 10 minusgrader og mye vind har gjort at uteturene har blitt sløyfa to dager, men i dag blei det tur. Hyrte oss skikkelig, og det var bare i fjeset det var kaldt. Må kanskje anskaffe finlandshetter, men da kan vi vel risikere at politiet kommer etter oss.
I går så vi sola for første gang, kanskje to minutter, idag kanskje ti.
Etter som den første jakken jeg strikka blei for liten, er jeg i gang med nr. to. Har begynt å felle på bærestykket, så et par dager til så. Lappene til sengeteppene er fremdeles under arbeid. Nå er det 360 hjerter som skal på plass. Dette er det teppet som har tatt lengst tid, men siden det er dette jeg liker å gjøre, blir det nok flere etter hvert. Har dessuten en genser å strikke ferdig, en bunad å brodere, gammeldagse puter å sy i husflidslaget, puter å sy til en liten frøken, to andre tepper er begynt på, så tror jeg at jeg kanskje må ha et liv som blir dobbelt så langt som meningen er.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar