lørdag 7. august 2010

Ny veske


Skulle i bryllup for et par uker siden, og mangla veske. Men man syr jo, hva er da problemet?
Hva kan passe å sy av, hva har jeg i mine gjemmer som kan egne seg til en litt pynta veske?
En tur i klesskapet (det skal slankes veldig), og hva kan jeg fjerne derfra? Jo, der henger en buksedress, jakke, bukse og overdel, og det er endel blanke stoffer på disse plaggene, så dette kan kanskje bli noe. Overdelen blir prøvd på, ser at jeg kommer aldri til å bruke den, så den kan jeg ofre. Øverste del har en sånn blank pyntedel foran, den kan bli øverste del av veska, og stroppene kan bli håndtak hvis jeg løsner dem fra bakparten og knytter dem sammen! Som tenkt så gjort. Veska blir vattert, og for i veska blir laga av ryggstykket, med en trykknapp som lukking. Da mangler bare pynten. Os siden jeg tar vare på en del ting som kan komme til nytte, har jeg litt å velge i, men det var ikke så mye som passa i fargene, så dermed måtte det bli den svarte rosa jeg har kjøpt til hattepynt. Blei veldig fornøyd med resultatet, og lengda på hanken blei akkurat passe. Jakka og buksa (deler av) blei brukt til en annen veske. Passa på å kaste restene, nå skal det ikke tas vare på lenger, for jeg har nok å sy av.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar