onsdag 18. april 2012

Siden sist

har hverdagen kommet. Etter begravelsen har det vært rydding, fordeling og noe tømming av huset etter mor. Hun sa bestandig at vi måtte ikke bli uenige om noe etter henne, og så langt har vi ikke blitt det heller. Vi tok avgjørelsene fort, eldstebror sa at ingen avgjørelser tok mer enn 10 sekunder, og på få ting blei det loddtrekning. Nå er vi kommet så langt at takstmannen har vært her, og vaskebyrået holder på. Men det blir jo rart med nye folk i huset! Og kanskje det blir litt synd på dem også, for nå i 12 år har vi fulgt med om det kom lys på, om lys blei slukket og sånn, så jeg tror jeg må få rullegardin på kjøkkenet for ikke å følge med.
Symaskinen har ikke vært i bruk siden før jul, dvs en løper har jeg sydd, og bildet skal komme. Hadde strikking med på sykehjemmet, og da gikk det i kluter, for å bruke opp noe bomullsgarn. Har ellers blitt lite handarbeid gjort, og ikke har jeg lest noe særlig heller.
I helga var jeg i Svolvær på medarbeidersamling/årsmøte i Nordland Husflidslag. Nydelig vær, Lofoten fikk sannelig vist seg fram. Og hotellet er ganske så spektakulært: restauranten ligger som en båtbaug ut i havet, rett mot hurtigrutene når de kom inn, og siden været var godt, var det en livlig trafikk på havet med turbåter og fiskebåter, rett forbi vinduene! Selv jeg var imponert!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar