søndag 22. januar 2012

Long time no see

Dette har ikke akkurat blitt så mye blogging dette året. Men det betyr ikke at jeg ikke har gjort noe, bare at det er ikke så mye ferdige ting å vise fram. Men det kommer, det kommer.
Teppet jeg har vist på forrige innlegg, går mot slutten på rutene, da gjenstår kanten rundt. I tillegg strikker jeg votter for husflidslaget. Der har vi bestilling på 30 par som skal leveres sist i juni, så i år har vi god tid på leveringa.
Og så har jeg tatt fram et av teppene som blei starta på i fjor, det som kaltes "bit fot bit" i MyQuilt. for å lage mellomromsblokkene, men det er lagt litt til side igjen fordi vi i husflidslaget hadde som tema å sy toalettmappe. Jeg hadde et mønster av AnnAKa, og spør om jeg ikke kan lese mønster! Har vel aldri sydd så bort i natta feil noen gang, tror jeg har spretta opp minst fire ganger forskjellige feil, og i tillegg monterte jeg den feil sammen. Men så kom Unni innom og redda meg, eller toalettmappa! Så nå har jeg trøstig gått i gang med flere!
Har skullet registrere husflidslaget i div register uten at jeg får det til. Det jeg klarer er å stenge bruken av nettsida, så nå må altinn til pers i morgen og geleide meg gjennom dette. Ikke kan de sende med skjemaene på papir, ikke er det enkelt å logge seg inn hvis du har hatt en revisor som har styrt sida di, og uansett svarer maskinen at passordene er feil! Hurra for duste-Norge! Som dere skjønner er jeg ikke vel bevandra i dataens verden.
Og når vi i tillegg sliter litt på heimebasis med en syk mor som nok trenger plass på et sykehjem, er det liksom ikke flust med tålmodighet til så mye anna. Det er om å gjøre å holde maska akkurat der når telefonen ringer om at "jeg er så redd, kan du komme". Men, men, vi håper på at dette blir bedre. Helsepersonellet sier iallefall det.
Det gode oppi dette er at vi har ikke noe særlig snø, og den befinner seg på marka og ikke i veien (Britt: ser du?). Og ikke er det glatt på veien heller. Og hadde jeg bodd i Sigerfjord, skulle jeg ha bydd på kirka som er til salgs!

1 kommentar:

  1. Jepp, jeg ser:)
    Dere har litt å stri med for tiden, det er sikkert. Da kan det være greit at dere slipper snø.
    Hva skulle du gjøre med kirken? Trodde det var den andre med tårn som var aktuell. Det er visst ikke snø der heller..
    Håer du får ordnet opp i data/papir/registrering. Jeg syns for øvrig du er flink med data. Hadde blogg leeeenge før meg. Og bloggen din er fin! Og så er du kreativ og produktiv. Helt super er du. Klem herfra:)

    SvarSlett