fredag 4. februar 2011

Krusunderlag/rug mugs


Det store nå er å sy rug mug, oversatt krusunderlag. Og noen finner det veldig morsomt, og har masse ideer. Jeg foreslo i husflidlaget at vi skulle sy rug mug, av rester, og at vi skulle premiere for innlevert bilag.
Oppdaga at dette var ei skikkelig sperre for meg da. Hadde ingen ideer. Gikk på nettet og så på hva andre hadde gjort, vurderte ulike ting jeg hadde liggende, men nei. Blank er blank. Fant deretter disse stripestoffrestene etter spisebrikker, og slik blei det. Rosa, dallfarger (til meg å være), aldeles ulikt hva jeg ville laget. Men, men. Det kom inn noen bidrag, flere var i emning, men blei ikke ferdige, så når vi får bloggen til husflidlaget opp å gå skal det bli bilder fra dette der. Og premiering blei det også.
De andre krusunderlagene er da sydd og gitt bort. Det blir nok flere slike utover våren, sydd av stoffer jeg ikke vet hva jeg skal gjøre med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar