fredag 24. september 2010

Ferietur med innhold


En grunn til at vi kjørte sørover såpass tidlig i august, var loppemarkedet til skolekorpset som vårt barnebarn spiller i. De arrangerer dette siste helg i aug. hvert år, samler lopper i et helt år, og har et gedigent marked. Men de trenger alltid hjelp, og har alltid vært for få. Så i fjor sa jeg at dette kunne da vi hjelpe til med. Og vi så gjorde! At korpset hadde fått ti nye aspiranter, og dermed 20 nye foreldrehjelpere hjalp jo også godt på.
Jeg fikk være i "tekstilavdelinga", dvs på klær og gardiner og sengetøy. Jeg hadde trodd at de som vever matter ville stille opp for å få sengetøy, men det skjedde ikke. En del syere kjøpte gardiner, og så gikk det litt gardiner til veving sist på søndag.
Men klær gikk. Fikk inn en del gamle kjoler, fra 60-70 årene, og de fikk vi hengt opp i ribbeveggen, så de gikk fort. Frakkeforklærne gikk også fort. Helt utrolig hva som selges.
En quilter har lagt inn årene, og rester fra denne produksjonen kom inn. Dette var det ingen som så noe nyrre i. To pappesker og en sekk blei overlatt til meg, og dette blei da med heim. Bildene er tatt fra øverste del i eskene, pluss rullene fra sekken. Her er litt av hvert. Men alt lukter "lopper" og må vaskes, så jeg har litt av en jobb foran meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar