lørdag 15. mai 2010

|5. mai

men ikke helt snøfritt. Det kommer det til å være på vår tomt 17. mai, men bare såvidt. Disse siste dagene har virkelig fått fart på snøen, men med 18 g før kl 8 i morges, sier det seg sjøl at det går unna med snøsmeltinga. Det tar litt tid før det tørker så pass at jeg kan rake i hagen, men igår fikk jeg iallefall raka på ei side. Nå ligger jo vår tomt så lavt i forhold til andre at vi får alt vannet ned fra dem. Huset er blitt delvis malt, har bare ei side igjen, pluss litt vindumaling. Syklene er nettopp tatt fram, og den første turen unnagjort. Vi har planer om en litt lengre tur i morgen hvis varmen holder.
Ettersom vi i huset har gått til det skritt å legge om kostholdet, lager jeg i dag alternativ kake til 17. mai. Var hos farmor Kr. Himmelfartsdag, og da hadde jeg med vaffelrøre av soyamel, for farmor syns jo det er helt forferdelig å få besøk av oss som ikke spiser det eller det, så vi bringer med slik at hun skal slippe å tenke på det. Og så skal jo far i huset skifte viduer for henne til uka, og stakkars henne, hva da? Men når jeg satte meg ned med henne og forklarte det hele, sa hun; er det ikke mer? Så det går nok bra.
Til verden der ute: Gratulerer med dagen 17. mai, ha ei fin helg, og en god 17. mai

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar